Salt la conținutul principal
Bosch în România
Istoria companiei

Începuturile 1886-1905

În noiembrie 1886, Robert Bosch s-a mutat în primul său atelier, în vestul Stuttgartului.

Istoria Bosch începe cu mai mulţi primi pași. Pasul spre independență, intrarea pe piaţa auto, pe pieţele din afara Germaniei și în fabricile marilor producători.

Desenul unor curbe ascendente, un bărbat (Robert Bosch) mergând pe ele spre culmi.

"Suişuri şi coborâşuri" - începuturile

Anii de ucenicie şi călătorie au trezit în Robert Bosch, încă de la început, dorinţa de a fi independent. În 1886, a deschis un "Atelier de mecanică fină şi inginerie electrică" în Stuttgart. Primii ani au fost marcaţi de suişuri şi coborâşuri, iar de la mijlocul anilor 1890 lucrurile s-au derulat rapid şi fără oprire.

În noiembrie 1886, Robert Bosch s-a mutat în primul său atelier, în vestul Stuttgartului, împreună cu un mecanic şi un asistent.
În noiembrie 1886, Robert Bosch s-a mutat în primul său atelier, în vestul Stuttgartului, împreună cu un mecanic şi un asistent.
Pentru ca oamenii să găsească atelierul ascuns într-o curte, în 1890 Bosch montează o plăcuţă cu însemnele companiei.
Pentru ca oamenii să găsească atelierul ascuns într-o curte, în 1890 Bosch montează o plăcuţă cu însemnele companiei.
/

Primele produse şi servicii

Bosch efectua toate lucrările de mecanică fină şi inginerie electrică pe care le primea, cum ar fi instalarea de sisteme de telefonie sau sonerii electrice. Când i s-a cerut să construiască un dispozitiv de aprindere cu magnetou pentru un motor staţionar, Bosch a perfecţionat modelul existent şi a dat startul producţiei de sisteme magnetice de aprindere.

Bosch s-a oferit să instaleze un indicator al nivelului de apă la distanţă pentru un client, în 1896.
Bosch s-a oferit să instaleze un indicator al nivelului de apă la distanţă pentru un client, în 1896.
Mecanismul de contact dintr-un indicator al nivelului de apă la distanţă avea nevoie de o muncă de precizie pentru a transmite nivelul apei la o distanţă apreciabilă faţă de bază.
Mecanismul de contact dintr-un indicator al nivelului de apă la distanţă avea nevoie de o muncă de precizie pentru a transmite nivelul apei la o distanţă apreciabilă faţă de bază.
Chiar dacă era un produs oarecum neobişnuit, mai multe maşini de scris pentru nevăzători au fost, de asemenea, produse în atelierele Bosch, în primele două decenii.
Chiar dacă era un produs oarecum neobişnuit, mai multe maşini de scris pentru nevăzători au fost, de asemenea, produse în atelierele Bosch, în primele două decenii.
/
Desen care arată dezvoltarea aprinderii cu magnetou.

Scânteia care a declanşat totul - aprinderea cu magnetou

Începând cu 1897, Bosch a început să instaleze în automobile dispozitive de aprindere cu magnetou mai bine concepute şi a devenit singurul furnizor al unui sistem de aprindere fiabilă. În 1902, inginerul şef din cadrul Bosch, Gottlob Honold, a prezentat o soluţie şi mai bună - magnetou de înaltă tensiune în combinaţie cu o bujie cu scânteie. Datorită acestui produs nou, Bosch va deveni un furnizor de top pentru industria auto la nivel global.

Odată cu reproducerea unui magnetou de joasă tensiune, în 1887, Bosch a început explorarea sistemului de aprindere cu diferite tipuri de combustibil.
Odată cu reproducerea unui magnetou de joasă tensiune, în 1887, Bosch a început explorarea sistemului de aprindere cu diferite tipuri de combustibil.
Aprinderea cu magnetou pentru automobile a fost folosită prima dată de Dion Bouton, în 1897, într-un vehicul cu trei roţi. Au fost necesare multe teste înainte ca produsul să funcţioneze perfect.
Aprinderea cu magnetou pentru automobile a fost folosită prima dată de Dion Bouton, în 1897, într-un vehicul cu trei roţi. Au fost necesare multe teste înainte ca produsul să funcţioneze perfect.
Impunerea ca furnizor pentru industria auto a venit odată cu sistemul de aprindere cu magnetou de înaltă tensiune, pe care Bosch l-a patentat în 1902.
Impunerea ca furnizor pentru industria auto a venit odată cu sistemul de aprindere cu magnetou de înaltă tensiune, pe care Bosch l-a patentat în 1902.
Primul sistem Bosch de aprindere cu magnetou de înaltă tensiune, tip Hdh, cu bujii (1902)
Primul sistem Bosch de aprindere cu magnetou de înaltă tensiune, tip Hdh, cu bujii (1902)
/

Gottlob Honold

Fotografie: Gottlob Honold (1901)

Inventatorul şef care avea instinctele potrivite

"Când Honold termina un produs nou şi îl trimitea la producţie, lumea Bosch începea să facă reclamă pentru produsul finit".

Acesta era modul în care Robert Bosch şi-a arătat recunoştinţa faţă de şeful departamentului de inginerie, care a început să lucreze pentru el ca ucenic. Pe lângă sistemul de aprindere cu magnetou de înaltă tensiune, Honold a fost şi creatorul genial al sistemelor de iluminare, demaroarelor şi claxoanelor din portofoliul de produse Bosch, până la moartea sa în 1923.

Fotografie: Gottlob Honold (1901)

Proprietar - prima fabrică

Bosch s-a mutat de mai multe ori înainte de a-și construi propria fabrică. Prima lui intenție a fost să închirieze unul sau mai multe etaje, dar nu a fost nevoie. Dimpotrivă, fabrica Bosch construită în 1901 a continuat să se extindă la clădirile din jur.

Construită exclusiv din beton armat, prima construcţie era foarte avansată pentru anul 1900, chiar dacă i s-a dat o faţadă în stil renascentist.
Construită exclusiv din beton armat, prima construcţie era foarte avansată pentru anul 1900, chiar dacă i s-a dat o faţadă în stil renascentist.
Unii dintre angajaţii Bosch s-au adunat pe scara din curtea noii fabrici pentru o fotografie de grup, în 1901.
Unii dintre angajaţii Bosch s-au adunat pe scara din curtea noii fabrici pentru o fotografie de grup, în 1901.
Angajaţii Bosch înfăşoară cu mâna, pe un stand de bobinaj, sârmă pe bobina de aprindere a dispozitivului de aprindere cu magnetou. 1900.
Angajaţii Bosch înfăşoară cu mâna, pe un stand de bobinaj, sârmă pe bobina de aprindere a dispozitivului de aprindere cu magnetou. 1900.
Fabrica Bosch a evoluat în câţiva ani de la o singură fabrică, la un campus mare (1905).
Fabrica Bosch a evoluat în câţiva ani de la o singură fabrică, la un campus mare (1905).
/
Desen cu automobile istorice cu pasageri şi semn de circulaţie pe care scrie "Londra".

Primii paşi în lume - primele birouri de vânzări

Magnetos Simms Bosch şi-a deschis primele birouri de vânzări în Store Street, Londra, în 1898. A urmat un alt birou de vânzări la Paris, în anul următor.n alt birou de vânzări a urmat în Paris în anul următor.
Magnetos Simms Bosch şi-a deschis primele birouri de vânzări în Store Street, Londra, în 1898. A urmat un alt birou de vânzări la Paris, în anul următor.

"... Un loc în Marea Britanie ..." - aceasta a fost o dorinţă mai veche a lui Robert Bosch. În 1898, acesta a înfiinţat prima companie Bosch din afara Germaniei, în Londra, împreună cu englezul Frederic Simms. Acesta a fost primul pas spre piaţa internaţională. Au urmat apoi rapid alte birouri de vânzări în diferite ţări europene.

Magnetouri din Paris - prima producţie în străinătate

După Marea Britanie, Franţa era următoarea piaţă de automobile a Europei. Bosch a deschis acolo o filială în 1899. Afacerea din Paris a mers foarte bine, iar începând din 1905 Bosch a putut să acopere cererea de sisteme cu mangetouri produse în propria fabrică din care se vedea Turnul Eiffel.

Taxele vamale şi rutele lungi de transport l-au determinat pe Bosch să înceapă producţia în Paris, în 1905.
Taxele vamale şi rutele lungi de transport l-au determinat pe Bosch să înceapă producţia în Paris, în 1905.

Cursele automobilistice - prima reclamă

La începutul secolului al XX-lea au loc primele curse auto internaționale importante, o şansă pentru producătorii şi furnizorii de automobile de a-şi demonstra atuurile. În 1903, belgianul Camille Jenatzy a câștigat Cupa Gordon Bennett în Irlanda la volanul unui Mercedes, o victorie datorată în mare parte fiabilității sistemului de aprindere Bosch, care a făcut faţă celor mai dure condiţii.

Belgianul Camille Jenatzy a câştigat Cupa Gordon Bennet din Irlanda, în 1903, într-un Mercedes echipat cu sistem de aprindere Bosch.
Belgianul Camille Jenatzy a câştigat Cupa Gordon Bennet din Irlanda, în 1903, într-un Mercedes echipat cu sistem de aprindere Bosch.
Cu barba şi părul său roşu, învelit în halatul său roşu, Jenatzy a devenit un simbol în publicitate. Acesta a întruchipat "Diavolul roşu" în reclama pentru sistemul de aprindere Bosch până în 1918.
Cu barba şi părul său roşu, învelit în halatul său roşu, Jenatzy a devenit un simbol în publicitate. Acesta a întruchipat "Diavolul roşu" în reclama pentru sistemul de aprindere Bosch până în 1918.
/