Începuturile 1886-1905
Istoria Bosch începe cu mai mulţi primi pași. Pasul spre independență, intrarea pe piaţa auto, pe pieţele din afara Germaniei și în fabricile marilor producători.
"Suişuri şi coborâşuri" - începuturile
Anii de ucenicie şi călătorie au trezit în Robert Bosch, încă de la început, dorinţa de a fi independent. În 1886, a deschis un "Atelier de mecanică fină şi inginerie electrică" în Stuttgart. Primii ani au fost marcaţi de suişuri şi coborâşuri, iar de la mijlocul anilor 1890 lucrurile s-au derulat rapid şi fără oprire.
Primele produse şi servicii
Bosch efectua toate lucrările de mecanică fină şi inginerie electrică pe care le primea, cum ar fi instalarea de sisteme de telefonie sau sonerii electrice. Când i s-a cerut să construiască un dispozitiv de aprindere cu magnetou pentru un motor staţionar, Bosch a perfecţionat modelul existent şi a dat startul producţiei de sisteme magnetice de aprindere.
Scânteia care a declanşat totul - aprinderea cu magnetou
Începând cu 1897, Bosch a început să instaleze în automobile dispozitive de aprindere cu magnetou mai bine concepute şi a devenit singurul furnizor al unui sistem de aprindere fiabilă. În 1902, inginerul şef din cadrul Bosch, Gottlob Honold, a prezentat o soluţie şi mai bună - magnetou de înaltă tensiune în combinaţie cu o bujie cu scânteie. Datorită acestui produs nou, Bosch va deveni un furnizor de top pentru industria auto la nivel global.
Gottlob Honold
Inventatorul şef care avea instinctele potrivite
"Când Honold termina un produs nou şi îl trimitea la producţie, lumea Bosch începea să facă reclamă pentru produsul finit".
Acesta era modul în care Robert Bosch şi-a arătat recunoştinţa faţă de şeful departamentului de inginerie, care a început să lucreze pentru el ca ucenic. Pe lângă sistemul de aprindere cu magnetou de înaltă tensiune, Honold a fost şi creatorul genial al sistemelor de iluminare, demaroarelor şi claxoanelor din portofoliul de produse Bosch, până la moartea sa în 1923.
Fotografie: Gottlob Honold (1901)
Proprietar - prima fabrică
Bosch s-a mutat de mai multe ori înainte de a-și construi propria fabrică. Prima lui intenție a fost să închirieze unul sau mai multe etaje, dar nu a fost nevoie. Dimpotrivă, fabrica Bosch construită în 1901 a continuat să se extindă la clădirile din jur.
Primii paşi în lume - primele birouri de vânzări
"... Un loc în Marea Britanie ..." - aceasta a fost o dorinţă mai veche a lui Robert Bosch. În 1898, acesta a înfiinţat prima companie Bosch din afara Germaniei, în Londra, împreună cu englezul Frederic Simms. Acesta a fost primul pas spre piaţa internaţională. Au urmat apoi rapid alte birouri de vânzări în diferite ţări europene.
Magnetouri din Paris - prima producţie în străinătate
După Marea Britanie, Franţa era următoarea piaţă de automobile a Europei. Bosch a deschis acolo o filială în 1899. Afacerea din Paris a mers foarte bine, iar începând din 1905 Bosch a putut să acopere cererea de sisteme cu mangetouri produse în propria fabrică din care se vedea Turnul Eiffel.
Cursele automobilistice - prima reclamă
La începutul secolului al XX-lea au loc primele curse auto internaționale importante, o şansă pentru producătorii şi furnizorii de automobile de a-şi demonstra atuurile. În 1903, belgianul Camille Jenatzy a câștigat Cupa Gordon Bennett în Irlanda la volanul unui Mercedes, o victorie datorată în mare parte fiabilității sistemului de aprindere Bosch, care a făcut faţă celor mai dure condiţii.