Globalizare din 1990
Cortina de fier a căzut, Asia a oferit pieţe noi şi software-ul reprezenta noi oportunităţi pentru Bosch. Ultimele trei decenii au adus schimbări economice rapide cărora compania a trebuit să le facă faţă.
Colapsul Pactului de la Varşovia şi deschiderea Europei de Est
Căderea Cortinei de fier a însemnat o nouă eră pentru Bosch. În 1994, Bosch avea deja companii proprii în 13 ţări din blocul răsăritean. Compania a deschis unităţi de producţie în Jihlava şi České Budějovice în Republica Cehă, Wrocław în Polonia, Miskolc şi Hatvan în Ungaria şi Engels şi Samara în Federaţia Rusă. Cota de vânzări generate în afara Germaniei a crescut de la 51 de procente în 1990, la 72 de procente în 2000.
Profitând de oportunităţi - Asia în centrul atenţiei
În India, Japonia şi ţările din sud-estul Asiei, Bosch fie era prezent de multă vreme, fie încerca să intre pe pieţele emergente. Dar deschiderea treptată a pieţei chineze reprezenta cel mai important interes strategic. Până în 1994, singura prezenţă Bosch în China era un birou de licenţiere şi reprezentare în Beijing, înfiinţat în 1989. După aceea, Bosch s-a impus ca producător regional şi pe această piaţă.
Senzori micromecanici
Dispozitive de micromonitorizare
În anii 1990, Bosch a dezvoltat senzori micromecanici pentru automobile, care funcţionează ca organe senzoriale pentru măsurarea acceleraţiei, rotaţiei, presiunii şi zgomotului. Acestea transmit informaţii către unităţile de control electronic pentru a le anunţa, de exemplu, când să umfle un airbag în caz de accident. În 2005, Bosch a început producţia de senzori pentru electronicele de uz casnic, precum smartphone-uri şi console de jocuri. Cele mai mici MEMS au doar 1,5 milimetri lăţime. O echipă de cercetători Bosch a inventat procedeul de "gravare cu laser" pentru producţia acestor piese miniaturale. Bosch a produs în jur de 15 miliarde de MEMS din 1995 şi acum este lider de piaţă, fabricând în jur de 4 milioane de unităţi pe zi.
Fotografie: Un acarian pe un senzor micromecanic (MEMS) pentru a ilustra dimensiunea (1995)
De la ESP la ACC - concentrare mai mare pe inovaţii
Lansat în 1995, programul electronic de stabilitate ESP® care previne deraparea vehiculelelor, a reprezentat un salt tehnologic major. În acelaşi an, Bosch a prezentat sistemul propriu de navigaţie, TravelPilot, cu sistem de ghidare conform rutelor şi indicaţii vocale. Sistemul de injecţie de înaltă presiune pentru motorină Common Rail, dezvoltat în 1997, şi sistemul de injecţie directă pentrru benzină DI Motronic, lansat în 2000, au contribuit la reducerea consumului de combustibil. În plus, sistemele de asistenţă la condus precum Adaptive Cruise Control şi Night Vision au sporit siguranţa.
Compania trece prin schimbări - noi domenii de activitate
După vânzarea secţiei de telecomunicaţii, Bosch a cumpărat Mannesmann Rexroth, o companie specializată în tehnologia industrială, în 2001. Acest lucru a contribuit la consolidarea secţiei de tehnologie industrială şi a echilibrat structura companiei. Ceea ce a rămas din secţiunea de telecomunicaţii a format divizia Sisteme de securitate. Bosch şi-a extins secţia de termotehnică prin achiziţionarea Buderus AG în 2003. Bosch a intrat şi în alte domenii noi, înfiinţând o secţie de energie solară în 2008.
Sisteme inteligente de înşurubare, ciclism, răcire şi conducere
Cu ajutorul şurubelniţei electrice IXO, care în mod surprinzător a devenit cea mai bine vândută sculă electrică din lume, Bosch a creat, în 2003, un nou domeniu de afaceri pentru dispozitive mici, uşoare, cu baterii litiu-ion. Au apărut, de asemenea, domenii noi precum sisteme de propusie pentru biciclete electrice în 2011. În acelaşi timp, Bosch şi-a extins activităţile tradiţionale prin achiziţionarea unor asocieri anterioare, precum ZF Lenksysteme şi Bosch und Siemens Hausgeräte, care au reprezentat baza esenţială pentru scenarii viitoare precum electrocasnice cu acces la internet şi automobile care se conduc singure.
Conducere automatizată
Ca prin magie
Conducerea automatizată nu mai este de domeniul science fiction. Bosch cercetează, dezvoltă şi testează această tehnologie în laboratoare şi pe autostrăzile germane şi californiene. Bosch a lansat radarul de distanţă încă din anul 2000. Sistemul de ultimă generaţie era capabil să regleze viteza unui autovehicul în situaţii de ambuteiaje, fie prin frânare până la oprirea completă, fie prin acceleraţie. Odată cu dezvoltarea continuă a tehnologiei senzorilor și a software-ului, treptat, va fi posibil să se circule automat, pe autostrăzi și, pe termen lung, și în traficul urban.
Foto: Vehicul de testare pentru conducere automată cu o cameră rotativă de 360 de grade de mare viteză (2015)
Nou teritoriu: Internetul lucrurilor și inteligența artificială
Internetul lucrurilor şi serviciilor oferă multe direcţii noi de afaceri pentru Bosch. Pe lângă produsele tradiţionale, acesta include şi software, noi modele de afaceri bazate pe internet şi protecţia datelor. Compania şi-a stabilit ca obiectiv pe termen lung combinarea celor patru domenii. Aceasta acoperă totul, de la conducere automatizată, până la case inteligente şi la comunicare autonomă între maşinile dintr-o fabrică.