Salt la conținutul principal
Bosch în România
Let’s #inspire each other

Horia Todoran – un lider care pune învățarea continuă în prim plan

Leadership @ Bosch Rexroth Sales

Horia Todoran

Horia este un lider ambițios care inspiră persoanele din jurul său prin tot ceea ce face. Este orientat către rezultate și întotdeauna dornic să învețe lucruri noi, astfel încât atât el, cât și echipa sa să evolueze din punct de vedere profesional și să devină cea a mai bună versiune a lor. Este de părere că domeniul său de activitate este extrem de dinamic și vede acest dinamism ca pe o provocare care-l îndeamnă să facă mai mult, mai bine și mai eficient.

Horia Todoran

Horia Todoran

Horia s-a alăturat Bosch în urmă cu opt ani, în 2013. Povestea lui este una dintre multiplele povești de succes, care inspiră, și pe care ne bucurăm să le împărtășim mai departe. Parcursul său în cadrul organizației a pornit de la un rol destul de tehnic, cel de inginer de vânzări, iar tranziția către funcția pe care o ocupă astăzi a început cu un an mai târziu, când Horia a acceptat o nouă provocare în cadrul departamentului Aftermarket. Aici, noile cerințe ale postului au pus accentul pe abilitățile sale de vânzare, service și chiar pe capacitatea de planificare a activităților logistice ale clienților.

Perseverența, ambiția, dăruirea și eforturile zilnice au fost ingredientele cheie care i-au deschis noi oportunități profesionale. Una dintre aceste oportunități și probabil cea mai semnificativă s-a ivit în anul 2017, când a acceptat să devină Director General al diviziei de vânzări Rexroth. Privind în urmă către acest „nou început”, Horia Todoran își amintește cât de plin de provocări a fost pentru el primul an în calitate de Director General și spune că, deși a fost unul dintre cei mai încărcaţi ani din cariera sa de până atunci, a fost în egală măsură o perioadă în care a învățat extrem de mult. Iar asta pentru că au fost foarte multe aspecte noi: funcția, provocările, deciziile. A muncit din greu și s-a asigurat că toate sarcinile sunt executate corect și eficient. Tot el ne spune că, din punctul său de vedere, acesta este secretul din spatele creșterii organice, de la an la an, a diviziei Bosch Rexroth. A avut în vedere, întotdeauna, să urmărească îndeaproape evoluția business-ului și să se asigure că la final de an va înregistra rezultatele dorite. A reușit să facă performanță punând accent pe dezvoltarea continuă a echipei sale.

Horia Todoran

„Un sfat pentru alter ego-ul meu mai tânăr: învață cât mai repede, fii mai îndrăzneț și acționează în consecință!”

Horia se mândrește cu faptul că își poate păstra calmul chiar și în situații critice, reușind întotdeauna să construiască rapid o strategie clară. Este de părere că are atât fler, cât şi și o afinitate pentru identificarea de noi oportunități de afaceri. Judecând după rezultate, noi am spune că sigur așa este. Dacă ar fi să dea timpul înapoi și să-și înceapă viața profesională de la zero și-ar sfătui alter ego-ul mai tânăr să învețe cât mai repede, să îndrăznească mai mult și să acționeze în consecință. Îi place să creadă că echipa lui îl vede ca pe un manager înțelegător, deschis la nou, aproape de nevoile profesionale și personale ale colegilor și, bineînţeles, concentrat pe a obținere rezultate bune împreună. „De-a lungul vieții mi-am confirmat că ascultându-mi colegii pot învăța foarte multe lucruri de la ei.

În calitate de Director General, Horia supraveghează operațiunile și activitățile a patru departamente. Două dintre acestea sunt concentrate pe activitatea de vânzare (vânzări și tehnic), iar celelalte două susțin activitățile comerciale ale diviziei (planificare comercială și logistică pentru clienți). Cei 43 de profesioniști care lucrează sub supravegherea sa sunt tineri, muncitori, experimentați și motivați de rezultate. Pentru ei, la fel ca și pentru Horia, nevoile clienților sunt pe primul loc. Împreună formează o echipă dinamică și sunt mândri să crească, să învețe unul de la celălalt și să își îndeplinească cu succes sarcinile de serviciu. „Scopul nostru ca echipă este acela de a contribui la succesul clienților noștri pe piețele lor de desfacere. Sau, cum ne place să spunem la Rexroth, „suntem focusaţi pe clienți. Acesta este un crez care ne inspiră în activitățile noastre zilnice și este, practic, fundamentul pe care construim și în baza căruia funcționăm ca echipă orientată spre evoluție.” Fiecare zi în Blaj aduce provocări unice, iar pandemia a venit la pachet cu unele complet noi deoarece limitează disponibilitatea clienților pentru întâlniri, generează fluctuații în ritmul și volumele de lucru și împinge echipa lui Horia să își depășească constant propriile limite pentru a obține rezultatele excepționale cu care ne-au obișnuit. Crearea unui nou flux de lucru, eficient din punct de vedere operațional, precum și coordonarea echipei sale în timp ce lucrează în sistem hibrid sunt doar câteva dintre aceste noi provocări pe care managerul le confruntă. Cu toate acestea, întotdeauna alături de echipă, privește partea bună a lucrurilor chiar și în aceste momente delicate și disruptive, acceptă cu bucurie provocările prezentului și învață ceva nou din fiecare situație pe care o întâlnește.

Pentru Horia Todoran, precum și pentru echipa sa, lucrul la distanță și restricțiile din ultimul an au adus și multe lecții valoroase. Flexibilitatea, adaptabilitatea, concentrarea și identificarea ingredientelor prin care să mențină vie, chiar și din home-office, pasiunea pentru munca lor sunt doar câteva dintre învățămintele ultimelor luni. „Niciunul dintre obstacolele, mai mici sau mai mari, pe care le-am întâmpinat în ultima vreme, nu ne-au împiedicat să excelăm; dimpotrivă, cu siguranță ne-au făcut să ne gândim într-un mod mai creativ la cum anume putem face astfel încât să ducem toate task-urile la bun sfârșit.

Echipa

Povestea de succes a lui Horia Todoran este și povestea echipei sale, precum și a tuturor celor de la Bosch Rexroth. De-a lungul anilor, el a reușit să împărtășească energia pozitivă, ideile și know-how-ul cu toți colegii săi. Consideră că încrederea și respectul reciproc creează o bază solidă pentru a putea clădi o echipă puternică și eficientă și vede în aspirațiile comune ale colegilor săi un catalizator al schimbării și creșterii continue. Când este întrebat despre echipa sa, munca lor și realizările companiei, vorbește despre aceasta cu foarte mult entuziasm, exact așa cum te-ai aștepta să o facă un lider responsabil, care inspiră prin cuvintele sale. În percepția sa, diversitatea echipei – în termeni de cultură, limbă, gen, viziune, abilități – este punctul forte al afacerii Rexroth. „Succesul echipei noastre se datorează faptului că ne concentrăm pe rezultate și ne bazăm pe toate calitățile colegilor noștri, competențele și abilitățile lor. Mai exact, împreună suntem mai inteligenți, mai creativi, mai competenți!

Deși, la o primă vedere, ar părea că munca în echipă este suficientă pentru ca viziunea să devină realitate și business-ul să funcționeze cu precizie, potrivit directorului general al Rexroth este important să conștientizăm că obiectivele și planurile se îndeplinesc doar atunci când există o viziune clară asupra a ceea ce determină succesul. Curioși din fire, l-am rugat pe Horia să exemplifice: „Orientarea spre rezultate, construirea unei strategii eficiente, încrederea în echipa mea și în ideile lor și bineînţeles disciplina în execuție sunt, pentru mine, motoarele succesului. Când avem încredere unii în alții, ne respectăm reciproc și împărtășim o viziune comună, cu toții putem contribui la împlinirea obiectivelor.

Dar viața înseamnă mult mai mult decât timpul petrecut la muncă, iar noi, la Bosch, apreciem timpul personal al colegilor noștri și îi încurajăm să găsească echilibrul perfect între viața personală și cea profesională. Iar pentru marea majoritate dintre noi, acest echilibru are mult de a face cu momentele petrecute cu cei dragi, cu planurile de viitor, rezoluții sau alte obiective personale, dar și cu hobby-uri mai noi sau mai vechi – cum ar fi cititul. Așa că am întrebat ce înseamnă o carte bună pentru cineva care este perceput drept lider și admirat de colegi, parteneri și colaboratori și cum pot preferințele literare ale unei persoane să îi influențele stilul de leadership. Trebuie să mărturisim că nu am fost deloc surprinși să aflăm că lui Horia îi place mult să citească, mai ales dacă vorbim despre literatură de business. L-am întrebat, mai exact, ce cărți l-au ajutat să crească ca și profesionist, influențându-i cumva stilul său de leadership. N-a stat pe gânduri și ne-a împărtășit trei dintre titlurile sale preferate: „High Output Manager” de Andrew S. Grove, „Start with No” de Jim Camp și „The Snowball” de Warren Buffet.

Echipa

„Stilul meu de leadership este de fapt o combinație între colaborare și coaching. Cred cu tărie că atunci când ai încredere în echipa ta, când eşti acolo să o susții și să o ghidezi și ai la bază o strategie de business solidă, ai toate premisele pentru a obține rezultate remarcabile.”

Pe lângă lucrurile care îl inspiră și viziunea pentru business și echipă, am fost curioși să aflăm ce obiceiuri are liderul și omul Horia Todoran. Așadar, am decis să întrebăm și ne-am bucurat să știm că, la nivel profesional, colegul nostru a transformat în rutină urmărirea actualităților de la nivelul companiei și oferirea de sprijin atunci când este nevoie. Mai mult, îi place să-și antreneze echipa în sesiuni de brainstorming din care să colecteze idei noi, neașteptate, care au capacitatea de a deschide calea către noi oportunități de afaceri. La nivel personal, Horia consideră că rutina sa de dimineață ar fi cea care merită menționată: se trezește devreme și îi face plăcere să citească înainte de a începe ziua de muncă. El spune că în aceste vremuri haotice și în mediul de afaceri extrem de competitiv în care acționează, adaptarea rapidă este cheia succesului și vechile obiceiuri trebuie să se transforme și să se mai adapteze pe parcurs.

Pentru Horia și echipa sa, și implicit pentru divizia Rexroth din Blaj, viitorul arată destul de interesant. În 2022, acesta își propune să dezvolte în continuare expertiza tehnică și mentalitatea de business pentru toți membrii echipei. În ceea ce privește planurile de afaceri, compania își propune să identifice și să fructifice noi oportunități de afaceri, întărindu-și în același timp, relațiile cu partenerii existenți prin intensificarea ritmului de colaborare și crearea de noi sinergii pe termen lung.